KESKUSTELUT > RISTIKOT > IS OHJELMALEHTI 22.7. - 28.7.

9769. IS Ohjelmalehti 22.7. - 28.7.

Kuju25.7.2021 klo 21:28
Ristikko numerolla 35 oli äärimmäisen työläs, kovistasoa. Yleensä ohjelmalehden ristikot ratkeavat viidessä minuutissa, tähän meni enemmän aikaa kuin tämän viikonlopun kovikseen.
2. Ritu27.7.2021 klo 18:46
Minäkin tänään ratkoin kyseistä IS:n TV-lehden ristikkoa. Ristikoita olikin siinä tavanomaista enemmän. Alku lähti hyvin käyntiin. Vasen alakulma ratkesi ilman suurempia ponnisteluja, kunnes vastoinkäymisten hetki koitti ja ratkontakin alkoi ensimmäisen kerran junnaamaan paikoillaan. Hain auringonpaahteeseen viilennystä käymällä suihkussa välillä. Ja vaikka ratkonnan junnatessa paikoillaan olisikin ideana hyvä kokeilla kaikkea, niin ei sentäs ihan kaikkea. Ei ainakaan märkiä
uikkareita. Nukahdin ristikkoni kanssa ja arvannettekin kuinka siinä käy, kun vastakkain on märät uikkarit ja kuiva paperi.
No hyvin tuo on tuossa kuivunut ja kohta pääsen jatkamaan.
Leinosen Juhalta kyllä mukavanoloinen ristikko. Se mitä ehdin ratkoa, niin siihen ei apuja tarvinnut etsiä. Nukahtamisenikaan ei johtunut ristikosta, vaan vähäisiksi jääneistä yöunista. Ihan niin vaikeana en pitänyt ristikkoa kuin Kuju, tosin minulla vielä iso osa ratkomatta ja uudet ratkonnan paikoillaan junnaamiset voivat toki olla mahdollisia ja sitä kautta arvioitu vaikeustason nousu. Ratkotaan nyt varmuudeksi tuo loppu kuivissa vetimissä.
3. Elva27.7.2021 klo 20:11
Sain äsken Juha Leinosen ristikon valmiiksi. Taidokas laadinta, jossa oli se hyvä puoli, että ratkaisusanat keksittyään tiesi yleensä heti olivatko oikein. Olen aiemminkin ollut otettu Leinosen ristikoista.
4. Ritu28.7.2021 klo 12:08
Olen samaa mieltä kuin Elva. Ristikko ratkesi eilen nimenomaan niin, että aina ratkaisusanan keksittyä kuului ja ennen kaikkea tuntui se päänsisäinen "klik". Se on hyvin vahva tunne ja merkki siitä, että oikea ratkaisu löytyi. Yhden käden sormin oli laskettavissa ne kohdat, mitkä vielä googlaten tarkistin. Kaksi sanaa, jotka olivat minulle uusia tai en enää ainakaan niitä muistanut johtuen pääni tietovuodoista. Yksi nimi jäi vaivaamaan. Jos se liittyy tv- tai elokuvamaailmaan niin sitten se on kohdallani jopa enemmän kuin ymmärrettävää. Sillä saralla minulla on tv-ruudun kokoinen musta aukko ja se on syy, miksi tv-lehteä ratkon säännöllisesti. Tuon vaivaamaan jääneen nimen löysin vain Ratkojista. Ja kun se löytyi vain sieltä, niin on enemmän kuin mahdollista, että jotain häikkää mulla tuossa kohtaa ristikkoa vielä on. No, jätin sen hautumaan ja pidän mielessä, että ei kysyvä tieltä eksy (siis ratkaisuajan umpeuduttua).
KOMMENTOI

Pakolliset kentät merkitty tähdellä *