KESKUSTELUT > RISTIKOT > IISAKIN RISTIKOT 7/21

9744. Iisakin Ristikot 7/21

Sirpa3.7.2021 klo 12:30
Kiva uusi lehti taas työn alla. Takasivua terassilla jo pähkäilin, aihepiiri ei meikäläiselle ihan helpommasta päästä ole. Saas nähdä löytyykö kaikki automallit.

Lämmintä kesänjatkoa!
2. Tuulia3.7.2021 klo 14:02
Ei ole mullekaan montaa tuttua mutta ihme kyllä 13 löytyi aika helposti.
3. Nolla3.7.2021 klo 15:10
Lainaus: 2. Tuulia 3.7.2021 klo 14:02
Ei ole mullekaan montaa tuttua mutta ihme kyllä 13 löytyi aika helposti.

Kahdeksan oli sellaista, joista en ole nähnyt untakaan. Oudoista olin hoksaavinani lopputuleman ja googlasin hyväonnisesti. Se on täytetty sanoi joku aikoinaan ja minä nyt, ei ollut mitenkään läpikirjoietteva.
4. leena porista12.7.2021 klo 12:20
Osa takasivun kuvista tökkii. Esim. kuvat 16 ja 20, en ole koripalloilija, joten pallotermejä en tiedä.
5. anna h12.7.2021 klo 15:26
Hankalia ovat automallit, suurimman osan olen keksinyt silti. leena Porista. koripallotermejä ei tarvitse tietää, sanat ovat yleisluonteisia mitä tähän tulee. Ainakin jos itse sain oikein. Vie lä on aikaa ka kesää miettiä.
6. leena porista13.7.2021 klo 13:06
Nro 20 selvisi, auto saapasmaasta. Mutta tuo ylempi kuva ei meinaa selvitä, kun tietäisi edes maan.
7. Pike13.7.2021 klo 14:22
Onko ihan pakko kysellä vihjeitä, kun miettimisaikaa on vaikka kuinka paljon palautuspäivään? Suivauttaa moinen törkeä käytös.
8. Leena14.7.2021 klo 06:58
Nyt sain kaikki takasivun automallit ratkottua, mutta kyllä oli toinen kuva vaikea ja selvitin lopuksi senkin.
9. Aleksanteri15.7.2021 klo 08:58
Takasivu oli todella hankala minullekin,kun en ole kovin kiinnostunut autoista. Outoja automalleja oli useita. Ratkaisu taitaa jäädä vaillinaiseksi(1 puuttuu),mutta väliäkös tuolla! Muihin tehtäviiin sain sanat kaikkiin,mutta oikeellisuus on eri asia.
10. Rune16.7.2021 klo 09:31
Hikeä pukkaa Alf Simbergin (7/21 s. 23) kanssa. Pääkuvan ympäristöön juutuin. Miten muilla ratkojilla?
11. Rampe16.7.2021 klo 09:50
Siinä Alfin ristikossa sain pääkuvan oikeanpuoleisen alueen hiljattain täyteen.
Pääkuvan alla tuottavat edelleen vaikeuksia ILMAN LAINEHDINTAA, NIELTY PITKIN HAMPAIN ja JUMALALLA KORISTEENA. Muuten on ristikko täynnä ja uskoakseni oikein.
12. Pike16.7.2021 klo 16:24
Rampe, aika härskiä ruinata vastauksia!
13. Alf simberg16.7.2021 klo 16:49
Ruinata ??? Härskiä ??? Jotain rajaa nyt! Toteamuksia, ainakin minä niin ne kästän. Miielenkiintoista minulle ainakin lukea mitkä vihjeistä pistää askarruttamaan. Toinen asia sitten jos niitä vinkkauksia tulee.
14. Rampe16.7.2021 klo 17:34
Ei ole tosiaan tarkoitus ruinata vastauksia tässä vaiheessa,
En myöskään vinkkaa ennen palautusajan päättymistä (poislukien perjantaihesarit) edes siinä tapauksessa että haluaisin ilmoittaa vihjeen keksineeni, kuten Pike.
Rune kertoi hikeä pukkaavan pääkuvan ympäristön kanssa ja minä kerroin omat kipukohtani.
Jotka aion tällä palstalla kysyä aikanaan, jos en aiemmin keksi.
15. Sirpa16.7.2021 klo 18:51
Takasivu on tosiaan hankala, vielä 3 automallia selvittämättä. Aika outoja on osa ollut. Tosin koko aihepiiri on minulle oudompi.

Alfin ristikossa pääkuvan ympäriltä oli minullekin vaikein, mutta sain lopulta väännettyä täyteen, ja tuntuisi olevan oikein. Ei ollut helppo ristikko ollenkaan!

En ymmärrä Piken kommenttia. Mielestäni porukka täällä kertoo miten mikäkin ristikko tai tehtävä sujuu, ei ole kukaan ruinannut valmiita vastauksia. Ihan asiallista keskustelua ja mukava on lukea täältä miten toisilla sujuu. Samat kohdat joiden kanssa itse painiskelen näyttävät teettävän työtä toisillekin. Tsemppiä ratkojat ja Kiitos laatijat!
16. Pike18.7.2021 klo 11:00
Pointti on vaan siinä, että kun joku kertoo mitkä vihjeet ovat vaikeita, niin heti joku "sirpa" on kärppänä lykkäämässä tänne oikean vastauksen kuten on huomattu. Onko ihan pakko täällä ilmoitella vaikeuksistaan?
17. Sirpa18.7.2021 klo 13:02
Enpä ole koskaan antanut oikeita vastauksia täällä, paitsi senjälkeen kun lehdet on postitettu jo arvontaan, olen joitakin kertoja auttanut kysyjää ja kysynyt itsekin epäselväksi jääneitä kohtia. Se ymmärtääkseni on ihan sääntöjenmukaista keskustelua.
18. Pike18.7.2021 klo 17:54
No vaihdettakoon nimi sitten vaikka "päivi"-pöljäke tai miksei vaikka "tarja", ettei Sirpan tarvitse loukkaantua.
19. Rampe18.7.2021 klo 18:18
Joku pöljäke voisi välillä harrastaa muutakin kuin purkaa harhojaan näillä palstoilla.
Käsittääkseni nämä ovat ristikoista keskustelemista varten tarkoitetut, eivät vittuilulle.
20. Pekku18.7.2021 klo 22:22
Olisikohan ylläpidon sensuurin syytä iskeä tälle sivustolle, näin ala-arvoista keskustelua en ole koskaan ennen täällä tavannut.
21. Ylläpito18.7.2021 klo 22:41
Voihan nuo poistaa, mutta Piken moukkuushan siitä vain loistaa, se lienee selvää kaikille muille paitsi hänelle itselleen.
22. Pekku18.7.2021 klo 23:10
No ei sitten, täytyy näköjään sitten vain sietää eräiden "latvakakkosten" sanailua jos sivustolla vierailee :(
23. Ylläpito18.7.2021 klo 23:16
Suurin osa hänen kommenteistaan on poistettu.
24. Pekku18.7.2021 klo 23:36
Kiva juttu ! Tuli mieleen että olisiko mahdollista muuttaa sivustoa siten että kommentit eivät menisikään heti näkyville vaan johonkin "temporary" tiedostoon jossa ylläpito voisi tsekata ne ennen kuin tulevat näkösälle ?
25. Ylläpito18.7.2021 klo 23:50
Viive ei varmaan miellyttäisi suurta osaa ketjuilijoista ja muista kommentoijista ja tuskin olisi vastaavaa suurta hyötyä. Lisäksi sitoisi olemaan valppaana koko ajan. Eiköhän jatketa näin.

Muutoskin menisi sinne monia tekemättömiä tehtäviä sisältävään jonoon ja toteutuisi ehkä viiden vuoden päästä.
26. iso S19.7.2021 klo 12:26
Ilta-Sanomien uutisten kommentointi toimii juuri noin eli kommentit kulkevat enemmän tai vähemmän tiukan sensuurin kautta ja kommentin julkaiseminen tapahtuu epämääräisen ajan kuluttua, jos tapahtuu. Tämä on tietysti sikäli hyvä asia että törkeydet voidaan karsia, mutta on siinä huonotkin puolensa. Selvästi näkee että jotkut eivät ymmärrä systeemin toimintaa, luulevat viestinsä kadonneen ja lähettävät jonkin ajan kuluttua saman tai lähes saman kommentin uudelleen. Moderaattori puolestaan ei huomaa tätä ja päästää myös uusinnan läpi.

Keskustelu ei voi toimia mielekkäästi, jos toisen viestiä voi kommentoida vasta esimerkiksi tunnin kuluttua. Iltiksen tavoitteena lieneekin mahdollistaa asiallinen kommentointi ja torjua juupas-eipäs kinastelu.

Vähän asian vierestä: jostakin minulle käsittämättömästä syystä Iltis muutti systeemin jokin aika sitten sellaiseksi että useimpia uutisia voi kommentoida vain rekisteröidyllä nimimerkillä. Tätä en pidä välttämättä hyvänä asiana, kun kerran viestit moderoidaan. Minusta asialliset kommentit on parempi julkaista nimettöminä. Silloin asiat riitelevät, eivät ihmiset, eikä pääse syntymään antipatioita toisinajattelijoiden välillä. Lievästi yllättäen joitakin uutisia voikin kommentoida halutessaan anonyymisti ja joitakin ei ollenkaan.
27. Ulla19.7.2021 klo 20:24
Tällä kertaa Skyttä oli tosi kiva. Hauskoja nuo pitkät sanat.
28. Funny19.7.2021 klo 22:18
Eihän täällä keskustelu toimisi ollenkaan toivotulla tavalla, jos kommenttien julkaisussa olisi viive. Tuolla iso S osuvasti kuvasi ongelmia Iltiksen kommentoinnissa. Itse olen ihmetellyt sitä, miksi moderaattori siellä päästää läpi aivan samaa koskevia kommentteja kymmenittäin. Usein aivan alussa on jokin typerä kommentti, ja sen jälkeen kirjoittelu keskittyykin ekan kommentin mollaamiseen ja itse artikkeli unohtuu. Viiveen vuoksi kirjoittaja ei voi tietää, että samasta aiheesta on jo kirjoitettu runsaasti. Välillä olen kyllä huomannut, että tarpeetonta kommentointia on hetken kuluttua poistettu ns. rankalla kädellä.
29. Pekku22.7.2021 klo 22:49
Olipa Alfin "Pyöriäisen" pääkuvan ala- ja sivupuolella todella vaikeat vihjeet ja ratkaisut. Pitkään niissä nokka tuhisi mutta selvisihän ne lopulta ja ristikko tuli valmiiksi. Taka-aukeaman "pahiskunkku" oli tällä kertaa niukasti Alf.

Hienoja ristikoita taas laatijoilta, kiitos heille. Skytän aukeamasta jäi erityisesti mieleen nuo 35 kirjaimiset sanat, Varsinkin ensimmäinen tuotti outoudellaan aluksi vaikeuksia ennen kuin selvisi.

Lehti on muuten valmis mutta takasivulta puuttuu vielä yksi pahuksen automalli, no vielä on aikaa :(
30. zorro23.7.2021 klo 19:10
Olen pitänyt taukoa Iisakista jo pidempään, välillä katselen keskustelua siitä. Eipä ole juurikaan muuttunut, Pike haukkuu kyselijät pataluhaksi. Jos nyt joskus joku huomaamatta lipsauttaa vinkin, niin eipä siitä ole harmia tai hyötyä juuri kenellekään. Kerran sattui minullekin, että huomasin keskustelun sanamuodosta pikistävän vinkin, joka auttoi minua siinä kohtaa, muuta hyötyä ei siitä ollut. Olin mielissäni, kun olin huomannut olemattoman vinkin, liekö kirjoittaja sitä itsekään hoksannut. Tauko jatkuu.
31. Ulla26.7.2021 klo 15:12
Samat kohdat minullakin puuttuu eli Alfin oikea yläkulma ja tuo lainehdintaa.
S 22 alhaalla olevaa pukkia ja sen alapuolella olevia vihjeitä en tajua, että mikä kuuluu mihinkin. Vastauksia en tietenkään halua, mutta kuuluuko mäki ja kullaan yhteen ?
32. Ulla26.7.2021 klo 18:10
Lamppu syttyi heti kirjoittamisen jälkeen. Aika vaikea oli pässikohta.
33. Trabantti4.8.2021 klo 11:33
Sain takasivun täyteen mutta sain mielestäni perustellusti kahteen kohtaan saman automallin. Onko muut moiseen päätyneet?
34. Pike4.8.2021 klo 21:16
En ole moiseen päätynyt!
35. AP5.8.2021 klo 19:36
Totta turiset Ulla
36. Pantsu16.8.2021 klo 20:26
Apua jälkikäteen.Mikä on Skyttä/Löfgrenin 35 kirjaiminen 1. Sanahirmu ?
37. Rampe16.8.2021 klo 20:47
Palautusaika on näköjään mennyt umpeen.
Taitaa olla Suomen pisin paikannimi: Äteritsiputeritsipuolilautatsijänkä.
Sen niminen baarikin oli, mutta taitaa olla jo lopettanut.
Omistaja ei saanut rekisteröityä Santos-baaria, koska nimi oli jo käytössä.
Tämä nimi oli vapaasti käytettävissä, mutta ei taida olla enää.
38. SK22.8.2021 klo 15:43
Janne Salon ristikko s. 22

Huomataan
BMW
Rannikkokaupunkilaisen vastustelua

Ei aukea millään nämä minulle?
39. Tarja22.8.2021 klo 17:36
Neonvalomainokset, konsonantit, hangoittelu
40. Ella24.8.2021 klo 10:22
S. 22 vasen reuna niinkin täynnä mutta mitä tulee tummennettuihin kohtiin ja monella kissalla?
41. Rampe24.8.2021 klo 10:58
Ella,
kaksi mutkaa matkaan ja siru.
42. Rampe24.8.2021 klo 13:48
Sori, kaksi mutkaa mukaan, ei matkaan.
43. Rampe25.8.2021 klo 17:46
Näköjään tarvitsen viisaampieni apuja Alf Simbergin "Paikka auringossa"- ristikon sivulla 13,
Esimerkiksi kohdat EUROVALUUTTAA ENNEN ja KUPLIVAA eivät tunnu minulle aukeavan.
44. Tarja25.8.2021 klo 18:54
Minulla on escudot ja virvoke.
45. Rampe25.8.2021 klo 18:55
Kiitos,Tarja!
46. Pantsu28.8.2021 klo 12:43
Vieläkö joku muistaa mikä on Salon ex pistos ja Alfin mekaluokan kanuuna ?
47. Tarja28.8.2021 klo 13:04
Pantsu tarkoittanee Salon vihjettä EX PISTOLS. Siitä saadaan (S)ex Pistols > (s)oitti. Vastaussana siis OITTI.
Takasivun Simbergit jätän suosiolla aina ratkomatta.
48. Matias-Myyrä28.8.2021 klo 13:16
Tuohon kanuunaan tuli rallikuski Juhan sukunimi.
KOMMENTOI

Pakolliset kentät merkitty tähdellä *