KESKUSTELUT > RISTIKOT > IS VIIKONLOPPU 29.-30.8.2026

12621. IS Viikonloppu 29.-30.8.2026

Ylläpito28.8.2026 klo 08:36
Huomenna pitkästä aikaa kakspuolikas kovis á la Eki/Heli. Ei aukiokammoisille! Pehmiksen teki Toni.
2. faketaxu29.8.2026 klo 10:23
Laadukas mutta ehkä jo hieman liian helppo kovikseksi? Vajaa puoltuntinen vierähti.
3. Joutilas29.8.2026 klo 12:15
Aivan samaa mieltä faketaxun kanssa. Eikä tullut edes agorafobiaa. Onko vihje "siellä karjaa" tarkasti ottaen ihan oikeassa muodossa? Kyllä tämä helppoudestaan huolimatta kiitokset ansaitsee. :)
4. Kuju29.8.2026 klo 13:29
Helppo, mutta kiva! "SÖÖTTI ALAPÄÄSTÄ" vihje herätti ensikatselulla erikoisia mielikuvia...
5. Kuju29.8.2026 klo 14:10
Niin, ja viitaten Joutilaan toteamukseen vihje olisi pitänyt olla "NIISSÄ KARJAA".
6. pelaaja29.8.2026 klo 15:07
Ylläpito varoitti kaltaisiani kammottuneita. Sulattelin asiaa yön. Aamulla terästäydyin ja hankin koviksen. Ajattelin, että kestän sen kuin mies, eli siis *****npuoleisesti. Mutta että "söötti alapäästä", hups, ja muuta kivaa. Tuskin ratkottu kokonaan. Ilo oli kuin olikin minun puolellani.
7. Mie29.8.2026 klo 17:09
Sen verran kehittynyt että itselle parhaiten sopivat kolmoset ja kolme miinukset. Jotkin kakspuolosetkin ovat hyviä elleivät ole liian helppoja. Mutta viikonlopun Iltis tulee ostettua vain Koviksen takia, poislukien parin laatijan ristikot. Kalliiksi tulee mutta onneksi usein tarjouksessa Prismassa.
8. Mumma29.8.2026 klo 18:23
Mukava kovis. Aluksi näytti vaikeammalta kuin sitten olikaan. Täyttyi hyvin.
9. isoäiti29.8.2026 klo 18:52
Kovis, Piilis ja Tavis ratkesivat (turhankin) sukkelasti, oikein sujuvia ratkottavia kaikki. Söötti alapäästään oli uusi ja erinomainen vihje tutulle jutulle. Tumma artisti piti tarkistaa, muuten en tainnut apuvälineitä tarvita.
Minun kielikorvaani ei "siellä karjaa" yhtään häirinnyt, siellä-sanahan on vain vaillinaisesti taipuva. Mutta saattaahan korvani olla vaillinaisesti osaava.
10. Jaska29.8.2026 klo 21:20
Minun ratkomistani 2½-merkatuista koviksista kaikkien aikojen helpoin, ajan perusteella kirkkaasti keskis. Asiaan vaikutti jonkin verran keskimääräistä pienempi ruutujen määrä. Minua ei lainkaan häiritse, vaikka tällaisia vaikeudeltaan virheellisesti rankattuja koviksia saisi ratkoa silloin tällöin harvakseltaan jatkossakin.

Siis jos ne ovat yhtä hyviä kuin tämä. Nannaa oli tarjolla tuutin täydeltä, symmetriaa, kaksi 5x9-aukiota, hyvän sanaston keskipituus 6,25, ei yhtään atteluokan triviaalia. Täydellistä työtä kuvitusta myöten. Siitä luonnollisesti täydet pojotkin.

9. isoäidin korvassa ei ole ainakaan ko. vihjeen osalta mitään vikaa.
KOMMENTOI

Pakolliset kentät merkitty tähdellä *