KESKUSTELUT > RISTIKOT > SK 32/2026

12606. SK 32/2026

Jiikoo7.8.2026 klo 12:59
Taisi olla postilla MA KE PE -kantoviikko, kun SK löysi tiensä laatikkoomme vasta perjantaina. Parkkisen cuisine française -maustettu piilis täyttyi kohtuullisen helpolla, viimeisinä V19 ja P8. Pitkälän ristikossa tähtiä kaksi, saatesanoissa puhutaan ”tämänkertaisesta kaksipuolikkaasta” – oli selvästi piilistä työläämpi juttu joka tapauksessa.
2. Mp7.8.2026 klo 13:21
Ristikko oli minulle sopivan vaikea ja laadukas, Se ratkesi muutamalla täyttökerralla päivän mittaan. Parissa kohtaa en tosin hokannut, mitä laatija on tarkoittanut, esim. juomaa tarjoavan suusta vihjeellään. Se ei kuitenkaan minua haitannut, tarkistan aikanaan jos muistan.
3. juju7.8.2026 klo 18:36
Piilosanoista puheen ollen. Ratkoinpa sitten SM-kisojen tehtävät! Finaali oli mielestäni varsin maltillinen vaikeudeltaan. Nopeus tietysti ei itsellä olisi riittänyt hyville sijoille. En sitä tosin kellottanut.

Oletan, että pelkät numeroruudut eivät riitä vaan joka ruutu on merkitsevä.
Ylläpito voinee vahvistaa. Oli erittäin mielenkiintoinen kokemus!
Tuli myös liitytyksi Sanaseppoihin pitkän tauon jälkeen.
4. Jontte7.8.2026 klo 18:39
Ristikon saatesanoissa puhutaan tosiaan kakspuolikkaasta, vaikka ristikon reunassa on 2 tähteä. Minusta ristikko on kovis. Hyvä kovis. Kovalla ammattitaidolla laadittu. "Nenään saunassakin" hieman kummastuttaa, mutta menettelee.
5. Ylläpito7.8.2026 klo 18:59
jujulle: SM-piilosana pitää ratkoa kirjaimelleen oikein.
6. juju7.8.2026 klo 19:07
Kiitos vahvistuksena! Tämä ristikko oli mielestäni ihan kakkonen. Ei koviksen piirteitä minulle...
7. Mp7.8.2026 klo 20:50
Lainaus: 2. Mp 7.8.2026 klo 13:21
Ristikko oli minulle sopivan vaikea ja laadukas, Se ratkesi muutamalla täyttökerralla päivän mittaan. Parissa kohtaa en tosin hokannut, mitä laatija on tarkoittanut, esim. juomaa tarjoavan suusta vihjeellään. Se ei kuitenkaan minua haitannut, tarkistan aikanaan jos muistan.

Iltapalalla oivalsin ristikon laatijan tarkoituksen.
8. Tallukas7.8.2026 klo 21:36
Lopuksi lyötävä on nyt joltakin minulle tuntemattomalta aihealueelta. Nenään saunassakin ihmetyttää minuakin kuten Jonttea, mutta eiköhän tuo silti ole valmis.
KOMMENTOI

Pakolliset kentät merkitty tähdellä *