KESKUSTELUT > RISTIKOT > HS 26.6.2026
12574. HS 26.6.2026
lapatossu26.6.2026 klo 10:02
Ihan kiva ristikko -paikoin hankalahko... mutta nyt olisi ollut tapahtui-ristikon vuoro, eli ne ovat siis poissa ristikkovalikoimasta?
2. MATTI26.6.2026 klo 10:11
SOON VIITTÄ VAILLE VALMIS - UNOHDETAAN NYT VIHDOIN AULISMIT - NE OVAT TAAKSE JÄÄNYTTÄ VIHJEMAAILMAA.
3. Tallukas26.6.2026 klo 13:46
Miksi kaivata tapahtumia, kun niin monta kertaa todettiin, että päivämäärä oli väärin jne. En todellakaan jaksaisi kaivella lähteitä, mieluummin käytän omia hoksottimiani ratkaisun apuna. Enkä halua taas kahlata läpi Suomen kunnanvaakunoitakaan - nykyisistä ja menneistä kunnista.
4. Xxx26.6.2026 klo 14:05
Pitäisikö kuvan mies tunnistaa?
5. Eki26.6.2026 klo 14:10
Tunnistaminen on aika olennaista.Ei ole tarkoitus jatkaa Auliksen ideoita. Tapahtui-ristikoista oli mielestäni jo moni sanonut, että samat aiheet toistuvat. Mennään siis uusilla ideoilla. Ensi viikolla tulee eräänläinen tribuutti Aulikselle. Ristikon ideat vaihtelevat tosi paljon.
6. Xx26.6.2026 klo 17:12
Olennaista oli tunnistaa kuvan mies! Siitä alkoi ristikko ratketa. Ei kyllä ollut helppo...
7. Yyy26.6.2026 klo 17:20
Vaikkei kuvan miestä heti tunnistaisikaan, niin kyllä tunnistukseen saa ratkonnan myötä hyvin paljon apuja.
8. Uusi26.6.2026 klo 17:22
En tunnista miestä, joten eipä taida ristikko ratketa
9. Eki26.6.2026 klo 17:30
Kyllähän se on niin, että ristikon ideana on risteävien sanojen avulla ratkaista kaikki ongelmat, myös isommat.
10. Allez26.6.2026 klo 17:48
Juuri näin Eki! Minulla on tapana sanoa, että jokainen sana (ratkaisu) auttaa moneen risteävään ja sitä kautta lopulliseen maaliin. Kuten vihje Q26, tämä ei. Tykkäsin kovasti.
11. lapatossu26.6.2026 klo 17:59
Lainaus: 5. Eki 26.6.2026 klo 14:10Ei ole tarkoitus jatkaa Auliksen ideoita. Tapahtui-ristikoista oli mielestäni jo moni sanonut, että samat aiheet toistuvat. Mennään siis uusilla ideoilla. Ensi viikolla tulee eräänläinen tribuutti Aulikselle. Ristikon ideat vaihtelevat tosi paljon.
---
Niin kyllä arvelinkin. Joitakin Auliksen ideoita jään kyllä kaipaamaan, kuten tapahtui-ristikkoa ja anagrammeja
12. Servaali26.6.2026 klo 20:43
4. XxxLainaa26.6.2026 klo 14:05Pitäisikö kuvan mies tunnistaa?
Mitä ihmettä? Täältä taitaa puuttua osa keskusteluista. Onko tällä sivulla jokin katoamisongelma?
13. Arto26.6.2026 klo 20:51
Lainaus: 8. Uusi 26.6.2026 klo 17:22En tunnista miestä, joten eipä taida ristikko ratketa
Lainaus: 9. Eki 26.6.2026 klo 17:30
Kyllähän se on niin, että ristikon ideana on risteävien sanojen avulla ratkaista kaikki ongelmat, myös isommat.
En minäkään tunnista miestä mutta olen toiveikas sen suhteen, että risteävistä saan apua sen verran, jotta henkilöllisyyskin selviää, jos sitä tarvitaan.
14. Maikku26.6.2026 klo 21:21
11. Lapatossu.Olen kanssasi täysin samaa mieltä kun on monta kymmentä vuotta näitä ratkonut. Ei se tietenkään haittaa jos tulisi uusiakin ideoita, mutta vielä ei ole näkynyt.
Tämä oli kohtalaisen mukava ja ratkesi jo tänään. Henkilöä ei välttämättä tarvinnut tunnistaa mutta tuli väkisin nimikin ratkaisuun.
15. Fedor26.6.2026 klo 22:00
Tuli kolme kuvan henkilöön liittyvää erisnimeä esiin risteävien kautta. Ei tämä helppoa ole! Kaipa tottuu...
16. Tallukas26.6.2026 klo 23:22
Tapahtumaristikot olivat mukavia vain silloin, kun risteävistä tuli outoja kirjaimia (C,F,G) niin, että arvasi, minkä nimisestä miehestä tai naisesta, kaupungista tms. tapahtumassa kerrotaan. Sitten vain mietti, syntyikö hän vai kuoli vai tuliko hänestä kenties presidentti tai kuningas - ei tarvinnut kahlata päivämääriä (niitä vääriäkin) netissä.Piti oikein tarkistaa, mikä on anagrammi. Ei kiitos niitäkään. Sekin jo riittää, jos sana pitää kirjoittaa takaperin etelästä tai idästä.
17. Jontte27.6.2026 klo 06:19
Tämä ristikko on vaatinut varmaakin laatijoita päätä ja vaivaa. Kouluarvosanaksi annan laudatur. Minulle tämä oli kovis. Koville ratkojille ehkä kakkonen. Yleensä ratkonta lähtee liikkeelle jostakin vihjeestä. Minulla ei nyt meinannut lähteä mistään. Muutaman tunnin jälkeen avauksia oli ympäri ristikkoa. Kuvan pääherraa en tunnistanut. Ehkä se olisi hieman auttanut. Mutta tehty on. Yes
18. Jiikoo27.6.2026 klo 07:32
Teki tiukkaa päästä alkuun, vaikka kuvan miehen tunnistinkin. Olin vähän yli vuosi sitten samoissa pippaloissa ja pääsin jopa juttusille. Tyhjiä ruutuja löytyy vielä, mutta ratkaisuni lähti juuri, kun koodi näkyi sentään olevan jo koossa.
19. Ville27.6.2026 klo 08:02
Jiikoo: Teki tiukkaa päästä alkuun, vaikka kuvan miehen tunnistinkin. Olin vähän yli vuosi sitten samoissa pippaloissa ja pääsin jopa juttusille.Tyhjiä ruutuja löytyy vielä, mutta ratkaisuni lähti juuri, kun koodi näkyi sentään olevan jo koossa.
Kehu, kehu - taas kerran!
20. Ylläpito27.6.2026 klo 08:43
Oliko Ville jotain itse ristikkoon liittyvää sanottavaa?
21. Piita27.6.2026 klo 10:16
Kiitokset aivosoluja mukavasti rassanneesta ristikosta. Alku oli todella hankalaa, hajanaisesti sana siellä toinen täällä. Alareunasta vihdoin pääsin jotenkin alkuun ja onnahdellen huipulle asti. Ihan joka ruudussa on kirjain:-).Uusi laatija toi uuden haasteen, mutta hienon haasteen.
Auliksen ristikoiden vihjetyyliin pääsin sisälle vuoden sisukkaalla yrittämisellä, vielä sentään kuukausiliite tuo helpotusta vieroitusoireisiin.
KOMMENTOI