KESKUSTELUT > RISTIKOT > IS VIIKONLOPPU 31.1.-1.2.2026

12199. IS Viikonloppu 31.1.-1.2.2026

Ylläpito30.1.2026 klo 08:41
Huomenna kolmetähtinen Kovis (Vuokila/Lavonius), futisaiheinen Pehmis (Pallonen/Lavonius) ja Piilis (Parkkinen).
2. eol31.1.2026 klo 16:18
Erittäin viihdyttävä kovis. Minusta tämä oli helpoimpia koviksia selvästi vaativampi, mutta ei kuitenkaan erityisen lähellä pahisluokkaa. Aika monen tietovihjeen vastauksen jouduin vielä jälkikäteen tarkistamaan nettilähteistä, mutta nämä tarkistukset eivät enää johtaneet muutoksiin.
3. pelaaja31.1.2026 klo 17:45
Onpa taas kiva kovis. En ole niin kyvykäs ratkoja, että olisin eolin lailla saanut valmiiksi ja sitten jälkikäteen tarkistanut netistä. Päinvastoin kävi jossakin kohtaa. Tietty piirre ristikossa sitten kyllä auttoi, ettei niitä kohtia ollut liikaa, vaan pääsin eteenpäin iha ite. Parhaita vihjeitä ei ole suotavaa luetella mutta en nyt voi vastustaa haluani kehua tuota RIKOSLEFFAT?-juttua. Sille pitkät aplodit.
4. Joutilas31.1.2026 klo 19:20
No eipä ollut tällaiselle tynnyrissä kasvaneelle tämä ristikko. Lähes kaikki oli minulle vierasta ja vaati ihan tolkuttomasti kuukkelointia. Täyteen sentään tuli. Vihjeistä "räksä" nauratti ratkettuaan eniten, koska olin pitkään ihan kuutamolla sen suhteen. Kiitokset vanhan homekorvan sivistämisestä, vaikka en huomenna enää mitään muistakkaan.
5. Jiikoo31.1.2026 klo 19:39
Ansiokas Kovis täyttyi tuossa iltapäivän puolella, kohtalaisen joutuisastikin, mutta ilman apuja olisi varmaan jäänyt minulla tykkänään täyttymättä. Tällainen ”ratkonta” ei tietenkään ole omiaan tuottamaan täyttä tyydytystä kaltaiselleni ”ratkojalle” saati arvostamaan laatija- ja toteuttajatahoa (sekä etevämpiä ratkojia!) ansaitulla tavalla. Ihanteellisempaa olisi ratkoa ”vähän” helpompia ihka omillaan.
6. isoäiti31.1.2026 klo 19:58
Pidin ristikosta kovasti. Sana, josta aloitin, vihjasi siitä, mitä on tulossa ja helpotti ratkontaa paljon. Eteni ylhäältä alas tasaisesti. Lopussa piti tarkistaa muutama ratkaisu ihan kirjoitusasun takia. Kun luin pari vihjettä väärin, meni ratkaisu niiden osalta mutkalle. Toinen väärin luettu oli räksä ja olin Joutilaan tavoin sen kanssa eksyksissä. Mukavia harhautuksiakin minulle siis riitti. Oikein kiva ratkottava!
7. Rampe31.1.2026 klo 21:06
En voi sanoa,että pidin. Ristikon ratkominen vaati käytännössä sitä, että istuin netin ääressä koko ajan.
Toki yksi teema ristikossa oli, mikä olisi auttanut toiseenkin ratkaisusanaan, mutta noista jutuista en muista 70-luvun jälkeen juuri kuulleeni, enkä tiennyt että niitä vieläkin on.
Ahaa-elämyksiä en juuri kokenut, mutta "pitää rokasta"-vihje oli loppujen lopuksi mukava piristys jonka tietämättömyyksissäni ehdin ennalta tuomita. Sitä en siis meinannut millään äkätä.
KOMMENTOI

Pakolliset kentät merkitty tähdellä *