KESKUSTELUT > RISTIKOT > HS 7.11.2025
12123. HS 7.11.2025
Jiikoo6.11.2025 klo 21:53
Meinasipa mennä yhdessä kohdassa hankalaksi, kun en valinnut koulussani 1960-luvulla biologiaa vaan psykologian (en toki ymmärrä siitäkään juuri mitään). Geenioppia olisi tässä näköjään kaivattu. Erään merkkinaisen syntyperäkään ei tullut mieleeni, vaikka olin siitä jotain joskus lukenutkin. No, kahta vaille jokaisessa ruudussa on nyt kirjain ja ainakin se riittäväksi määritelty ratkaisu valmiina. Ne tyhjät ruutuni liittyvät ”etanakuvatukseen” L9–10, josta ei taida erkkikään ottaa selvää. Graham-nimisiä tuttavuuksiakaan minulla ei liiemmälti ole – se unkarilaissyntyinen sellistiseniorikin taitaa olla Kalori Graham vain vääräleukaisten kollegojensa suissa. Ettei tuosta kuvasta vain saataisi jokin kryptinen lyhenne, konsonanttirykelmä?
Jäädäänpä odottelemaan, mitä muut ovat saaneet kasaan.
2. Seniori6.11.2025 klo 22:04
Tulostin viikkolehdestä - kauhistuin vaakunapuolikkaita jne.- En tuhlannut aikaani tähän - olen 6 ristikkoa täyttänyt tänään Seurassa, TV-lehdessä ja SK:ssa. - Saa nähdä miltä huomisessa paperilehdessä näyttää.- Onneksi on muitakin lehtiä olemassa.
3. Jiikoo6.11.2025 klo 22:54
Lainaus: 2. Seniori 6.11.2025 klo 22:04”- kauhistuin vaakunapuolikkaita jne.-”
Ei mitään aihetta kauhistumiseen, päinvastoin! Noillahan pääsee varsin helposti alkuun. Google-haku ”kuntien vaakunat” löytää ihan ekana Wikipedia-artikkelin, jossa on selkeät kuvat Suomen kuntien – niin nykyisisten kuin lakkautettujenkin – vaakunoista. Siitä vain vierittelemään (vai scrollaamiseksiko sitä pitäisi kutsua?) Ristikkoon leikatuista osakuvista ei ole vaikeakaan päätellä, mitä minkin kunnan nimen osaa haetaan.
4. Arto6.11.2025 klo 23:05
LESKIROUVA REHN oli aika ovela vihje.Sai minut hymyilemään.
5. hesm7.11.2025 klo 02:04
Vaikuttaa siltä, että Laatutietoista ja Graham kuuluisivat riviä alemmaksi.
KOMMENTOI