KESKUSTELUT > RISTIKOT > IS VIIKONLOPPU 27.-28.9.2025
12086. IS Viikonloppu 27.-28.9.2025
Ylläpito26.9.2025 klo 22:49
Huomenna Pallonen/Kärkkäinen, 2½ sekä ParkkisPiilis.2. Joutilas27.9.2025 klo 14:45
Tässä koviksessa arvioitu vaikeusaste vastasi melko hyvin omaani. Etenkin, kun kaakon kulma oli jotenkin pöpperöinen, eikä meinannut selkiintyä oikein millään. Samoin Kärkkäisen piirroskuvat olivat hyvin monimerkityksisiä siten, etteivät oikeat ratkaisut automaattisesti singahtaneet silmille. Hyvä niin! Yhtä piirrosta mietiskelin pitkään, että onkohan se oikein, mutta lopulta tulin siihen tulokseen, että on se, kun oikein silmin katsotaan.Muutamaa sanallista vihjettä sai mutustella tovin, jos toisenkin ymmärryksen saavuttamiseksi. Kiitokset!
3. pelaaja27.9.2025 klo 16:16
Kiva kokonaisuushan tuo kovis on, vaikka minunlaiseni torikammoinen hätkähtikin koillisen "avoristikkoa". Yksi söpö sana kyllä pelasti sen. Ettei vaan olisi niin, että taas jää yksi lyhyen sanan tajuaminen toisaalla kiusaksi, ainakin nyt vielä.
4. PM27.9.2025 klo 19:00
Koviksen ratkonnan aloitin kaakosta, jossa alin vs sana kirjoittui heti paperille. Sille alueelle myös ratkontani päättyi. kun nokkela neljä pistettä käsittävä vihje lopulta avautui. Vasen sininen oli myös mainio!Vaikeustason koin annetunlaisena. Ei olleet avut tarpeen, eikä ymmärtämättäjäämisistäkään vihjeiden ja vastaussanojen kesken ole havaintoja.
5. Mumma27.9.2025 klo 19:53
Ratkesi, vaikka aluksi näytti mahdottomalta. Kaakkoiskulma pahin. Minulle ainakin 3-.
6. Jiikoo28.9.2025 klo 11:30
Minulla riitti nautinnollista askaretta kolmellekin päivälle. Yleensäkin koen nämä kaksjapuolpalloset monesti rankkaustaan työläämmiksi. Koillisaukion sain tuurilla umpeen alkajaisiksi mutta luoteessa kiikasti viimeiseen saakka; siellä oli turvauduttava apuihinkin. Parissa kohdassa jäin potemaan ymmärrysvajetta. Pääkuvan aktiviteettiin pääsin tutustumaan eka kertaa Bremenissä 1968 ja Ruusulankadullakin olen muinoin pari kertaa pistäytynyt, mutta viime kerrasta Talissa on päässyt kulumaan vuosikymmeniä. Olisikohan minulla siinä paikon paikka?
7. Jaska28.9.2025 klo 12:56
5x10-mahtiaukio ratkesi tosiaan yllättävän helposti. Muuallakin homma sujui kepeähköä keskisvauhtia - luoteisaukioon saakka. Siihen tyssäsi jo varmana pitämäni IS-kovisennätysaika. Tällaista kiusantekoa Palloselta en ole ennen kohdannut. Antaa ensin ymmärtää, mutta ei sitten lopulta ymmärrä antaa. Läheisavusta huolimatta kaksi sanaa jää vaille varmuutta oikeellisuudesta. Keskis kääntyi pahikseksi. Kyynel ei ole kaukana.
8. Owlie29.9.2025 klo 18:05
Ostin lähimarketin viimeisen Iltiksen sunnuntaina myöhään ja jätin kovis- ihanuuden suosiolla maanantaiksi.Nyt on täytetty. Kahteen kohtaan jäi ymmärrysvaje.
Pitäisikö vallan lähettää arvontaan!
Tapu-tapu laatijoille ja pelaajalle.
KOMMENTOI