KESKUSTELUT > RISTIKOT > IS VIIKONLOPPU 1.-2.2.2025

11874. IS Viikonloppu 1.-2.2.2025

Ylläpito31.1.2025 klo 01:31
Tällä viikolla Vuokilan kuukausittaisen koviksen paikalla Vaalamo ja Lavonius ja kolme miikka. Piiliksessä Lahtinen.
2. pelaaja1.2.2025 klo 16:08
Hurjan näköinen kovis. On se hurja kyllä muutenkin, ettäs kehtaakin laatija :) Pari juttua keskellä jos vielä päihitän, niin saan laittaa aplodit tulemaan. Tai tulkoon nyt jo.
3. Joutilas1.2.2025 klo 19:59
Kyllä tämä oli ihan mukava ristikko. Vaikeusarvio ehkä vähän yläkanttiin. Piikkiön mansikoilla ja -MEET:llä sain valistaa tietämättömyyttäni. Vihjeestä SATASELLAKIN olen hieman eri mieltä, mikäli olen ymmärtänyt vihjeen oikein.
Tai ainakin ratkaisusta. Mielestäni aika harmoninen ristikko, mistä jäi miellyttävä jälkimaku. Kiitokset!
4. Kuju1.2.2025 klo 21:10
Alkuun pääseminen hankalaa. Sitten meni joutuisasti noin puolet, lähinnä koilluspuolisko. Sen jälkeen taas takkuista ja edelleenkin on tyhjää idässä lähinnä.
5. isoäiti2.2.2025 klo 12:17
Vaikeusarvio piti minulle hyvin paikkansa. Onneksi muutama pitkä sana ratkesi helposti, muuten olisi eteneminen ollut hankalampaa. Jokunen sana piti varmistella, kun esim. 99 toi mieleen ihan muuta ja Piikkiön mansikat ovat (luultavasti) maistelematta. Parissa kohdassa pidin turhan pitkään ns. varmasta sanasta kiinni. Mukava ratkottava!
6. Kuju2.2.2025 klo 12:43
Vasen yläkulma ratkesi viimeeksi. Melkein sanoisin täyskolmoseksi kokonaisuudessaan.
7. Rampe2.2.2025 klo 14:08
Kujun mainitsema jippo työllisti minuakin. On näitä koviksissa vastaan tullut useinkin, mutta joka kerta olen näiden kanssa ollut alussa äimän käkenä.
Mutta mukava piristyshän tällainen on.
8. Justiina2.2.2025 klo 16:21
Paljon oli pitkiä sanoja ja yhtä kohtaa en meinannut saada ratkottua millään! Onneksi Kujun kommentti jiposta sai minut hoksaamaan loputkin!
9. Portteri3.2.2025 klo 10:51
Ei näköjään kannattas tulla tänne ennenkö o ristikon ratkonut ny meni jipon löytämisen ilo jo ennenkö päässy tekemää
10. SLA3.2.2025 klo 15:59
Samaa mieltä kuin Portteri. Ei pitäisi antaa vihjeitä ennenkuin vastaamisaika on umpeutunut.
11. Jiikoo3.2.2025 klo 17:21
Taisinpa lopulta nilkuttaa maaliin saakka minäkin – jokaiseen ruutuun olen ainakin saanut ymmärrystä tukevan kirjaimen ja vastausviestikin lähti juuri. Ihan omin voimin olisi saattanut jäädä haaveeksi, ainakin olisi vaatinut aikaa suhteettoman paljon. Meidän vajakkien onneksi noita apuja kuitenkin löytyy tiedon valtatien takaa ja sivistyspuolikin kohenee samalla. Muistipaikat vain taitavat olla jo niin täynnä että vanhaa tauhkaa karisee pois vähintään sitä tahtia kuin uutta yrittää tunkea sisään. Vaalamolle ja Lavoniukselle joka tapauksessa kiitos ansiokkaasta viikonlopputehtävästä, josta riitti iloa toisemmalle viikollekin!
12. Jaska3.2.2025 klo 21:57
Ihan täpötäyden kolmosen ajan sain taas suuta murtaen ja päätä vääntäen tätäkin kovista täytellä. Plussapuolella oli tarjolla jopa luksusta erinomaisten 16- ja 17-kirjaimisten sanojen (kp valio 6,3), vaan ei suinkaan oliiviöljyn muodossa. Kuukkelikamaa muutenkin enemmän kuin laki sallii. Myöskään kikkailuun SAMALLA ALULLA SÄVEL JA ÄSSÄ en suopeasti suhtaudu. Tarjolla kun oli paljon parempia erillisiä kummallekin. Vaalamo saa nyt tyytyä tyydyttävään.
KOMMENTOI

Pakolliset kentät merkitty tähdellä *