KESKUSTELUT > RISTIKOT > IS VIIKONLOPPU 16.-17.3.2024

11501. IS Viikonloppu 16.-17.3.2024

Ylläpito15.3.2024 klo 09:04
Huomenna Teemun ja Heikin 2½ ja Parkkis-piilis.
2. Joutilas16.3.2024 klo 14:52
Eipä ollut ihan helpoin 2½:s tämä ristikko. Ainakin yksi minulle tuntematon nimi ja verbi sisältyi tähän laatimukseen. Oikea yläneljännes takkusi eniten ja tarkkana piti olla. Hyviä harhautteita useita, mihin eksyttyään oli mukava palata ruotuun. Antoisa ratkottava. Kiitos!
3. Jiikoo16.3.2024 klo 20:47
Minulle ihan tarpeeksi tiukka! Avainkirjaimet 1–9 jokseenkin varmoina koossa, mutta vähemmän merkitseviä ruutuja tyhjänä liikaa. Lisätyöstön paikka, mutta hauskaahan tämä!
4. pelaaja16.3.2024 klo 20:53
Toistan taas itseäni, kun julistan tykkääväni Pallosenkin koviksesta oikean reunan 10 ruutua korkeasta ilmatilasta huolimatta. Ja tosi kiva on vasemmalle syntynyt pitkä sana. Ei sopinut häräntappoaseen muunnelma siihen :)
5. PM16.3.2024 klo 21:19
Pidin minäkin Koviksen vasemman reunan pitkästä sanasta. Ja tuntematon oli eräs nimi myös minulle, samoin yksi verbi. Pääkuvan aihe oli perin tuttu, mutta sanaa sai silti miettiä, kunnes risteävät asettivat reunaehdot. Minulla viimeisenä ratkesi lounaan kulma. Vaikeusaste kohdallaan!
6. Jiikoo17.3.2024 klo 16:26
Lisätyöstö suoritettu, eilen saadut avainkirjaimet 1–9 varmistuneet, tyhjiä ruutuja 0 kpl, ratkaisusanat suhteessa vihjeisiin mahtuvat ymmärryksen rajoihin ja vastaustekstarikin lähetetty. Onnittelen itseäni.
7. Jaska17.3.2024 klo 19:34
17-kirjaiminen mahdollinen ruudissana toisaan mainio ja ristikon selvä ykkönen. Se nosti keskipituuden valiolukemaan 6,07. pelaajan 5x8-aukion sisältävässä yllättävän vauhdikkaasti täyttyneessä "ilmatilassa" on sanaston keltainen kakkonen ja muitakin hyviä sanoja. Pariskunta nousi kuitenkin kolmoseksi.

Kokonaisvaikeus ratkojien enemmistölle varmaankin merkitty 2½, mutta minulla meni yli. Oli yksi ongelmatapaus, joka ei suostunut apuneuvotta avautumaan. Ei ahaata, vaan ihmetys ja kyseenalaistus. Siihen paloivat ristikon täydet pisteet, mutta jäihän niitä vielä tyydyttävät kahdeksan.
8. Elva3.4.2024 klo 11:00
Minulta oli tämä Teemu Pallosen luomus aikoinaan jäänyt kesken ja nyt kun tartuin siihen uudelleen, en lainkaan ihmettele miksi.

Olipa upea mutta suuritöinen ratkottava, täynnä kinkkisiä knoppeja. Eräästä ruudusta en ollut aikoinaan edes löytänyt vihjettä. Lounaiskulma oli minulle hankalin, mutta nyt on mahtava tunne kun ristikko on täysin selvitetty. Mielestäni 2 1/2 on arviona kylläkin alakanttiin. Heikki Lavoniuksen kuvat toivat hienon täydennyksen.
9. Jaska3.4.2024 klo 14:32
8. Juuri noista luupattavista minipisteistä langetin syyllisille poikkeuksellisen ankaran rangaistuksen.
KOMMENTOI

Pakolliset kentät merkitty tähdellä *